Daca nu era Becali
Reactivarea sectiei de fotbal a Stelei a suparat foarte multi asa zisi suporteri stelisti, care nu iubesc deloc Steaua, ci doar acea echipa din Liga 1, cu nume format din consoane si paranteze. In ultimele zile, acestia au invadat siteul nostru si alte site-uri si pagini de Facebook asemanatoare, certandu-ne pe toti cu deja cunoscutul „Daca nu era Becali…”.
Acesta este motivul pentru care am hotarat sa redeschidem astazi cartea de istorie a Stelei. Apele sunt tulburi in ceea ce priveste acea perioada (sfarsitul anilor ’90 – inceputul anilor 2000) din viata echipei noastre. Insa, cu putina vointa, putem gasi destule informatii care sa ne ajute sa intelegem mai bine ce s-a intamplat in acele zile dar si ce s-ar fi putut intampla cu Steaua, daca nu era Becali.
Cum a inceput totul
Anul 1998 poate fi considerat cel mai ghinionist an din istoria Stelei. A fost anul in care a inceput totul, desi nimic nu anunta furtuna. Echipa noastra tocmai castigase al saselea titlu consecutiv, si asta in fata Rapidului lui Mircea Lucescu, performanta fiind astfel de cateva ori mai frumoasa. Nationala Romaniei facea si ea o figura frumoasa la Coupe du Monde. Fotbalul romanesc traversa o perioada buna.
Asa cum am zis, si fotbalul stelist traversa o perioada cel putin la fel de buna. Poate ca acesta este si motivul pentru care Babiuc si ceilalti dusmani ai Stelei au hotarat sa grabeasca distrugerea sa. Din senin, folosind ca scuza o regula UEFA inventata si o cerinta a FRF care nu contase deloc pana atunci, acestia au infiintat faimosul non-profit „Asociata Fotbal Club Steaua Bucuresti”, care urma sa preia fraiele sectiei de fotbal. Jucatorii, antrenorii si ceilalti angajati ai sectiei au fost trecuti la non-profit, pentru a putea fi platiti, au fost facute intelegeri, au fost alesi membri si, in cele din urma, un presedinte.
Acesta era Viorel Paunescu, unul din acei „oameni de afaceri” care apareau peste tot in Romania acelor vremuri. Asa a inceput dezastrul. Desi a pornit ca favorita, Steaua a terminat sezonul 1998-1999 pe locul 3, dupa rivalele Rapid si Dinamo. A strans atunci de abia 66 de puncte, cu mult sub cele 89 ale Rapidului sau cele 82 ale cainilor. Asta in conditiile in care echipa noastra avea un lot foarte bun, cu vedete precum Lacatus, Belodedici, Rosu, Danciulescu, Miu, Rachita, Lincar, Dennis Serban si, pentru putin timp, Ilie Dumitrescu.
In sezonul urmator, cu Emeric Ienei pe banca, echipa noastra a reusit sa ajunga in optimile cupei UEFA, trecand de West Ham United, echipa la care jucau Joe Cole, Frank Lampard si Rio Ferdinand. In campionat, insa, a terminat tot pe 3, cu 54 de puncte. Dinamo, campioana din acel an, a strans 84.
Dupa doua sezoane oribile, nimeni nu mai avea rabdare. Steaua era astfel obligata sa castige sezonul 2000-2001. Si l-a castigat. Era titlul cu numarul 21, obtinut cu Piturca pe banca si cu oameni precum Belodedici, Radoi, Florentin Dumitru, Trica, Danciulescu, Vladoiu, Ciocoiu, Radu Niculescu sau Miu in teren. Din pacate, acela a fost si anul in care, in conducerea echipei, a aparut si Gigi Becali.
Becali si Steaua la inceputul anilor 2000
Gigi a aparut in viata Stelei in vara lui 2000. Intr-un interviu dat atunci, spunea urmatoarele:
„Vreau sa se stie din capul locului ca eu nu urmaresc preluarea Stelei, asa cum o spun unii si altii. Eu am bani multi si vreau sa ajut Steaua, nu sa obtin profit de pe urma ei. Voi imprumuta cu bani clubul atunci cind nu sint de-ajuns si-i voi recupera de la conducere fara sa cer un leu in plus.”
Aceasta a fost doar prima din nenumaratele minciuni spuse de cel care a devenit azi unul dintre cei mai mari dusmani ai Stelei.
E important insa de retinut ce a spus Becali in acest interviu. El a fost adus la Steaua ca sa imprumute echipa. De ce? La aceasta intrebare nu ne-a raspuns nimeni. Fiind cea mai mare echipa din fotbalul romanesc, Steaua nu a avut niciodata probleme cu gasirea sponsorilor si, deci, a finantarii.
Intr-un interviu dat la inceputul acestui an, Dan Dumitrescu, care a fost secretar general al adunarii generale prin care s-a facut trecerea la AFC, a declarat:
”În 1998 am fost secretarul general al Adunării Generale de constituire a clubului, de trecere la statutul de Fotbal Club Steaua București, pentru că altfel nu ar mai fi putut să participe în Liga 1, conform reglementărilor UEFA și FIFA. Au fost de acord toți membrii prezenți la Casa Centrală a Armatei. Adunarea a fost constituită din foști jucători ai Stelei, ofițeri etc.
Steaua era societate non-profit, nu a trecut niciodată în proprietatea lui Viorel Păunescu. Păunescu a fost în Consiliul de Administrație și a devenit președinte, pentru că a refuzat acest post Emeric Ienei, primul propus. El era la Federația Română de Fotbal. Ar fi fost cu totul alta situația, dacă el ar fi acceptat. (…)
Steaua era societate non-profit și se autofinanța prin sponsorizări. Aveam un contract de sponsorizare de două milioane de dolari. Era o sumă fabuloasă pentru fotbalul românesc din acea perioadă. În acea perioadă, Steaua reușea să se autofinanțeze prin ceea ce creștea și vindea și prin sponsorizări.
A fost o trecere curată la societate non-profit. Am și acum statutul conceput atunci cu multă grijă, tocmai pentru ca Steaua să nu devină proprietatea cuiva, ci să rămână a sportivilor.”
Sunt importante aceste ultime doua paragrafe, deoarece de aici putem intelege care era situatia Stelei in acea vreme(una foarte buna, cu contracte de sponsorizare de 2 milioane de dolari) dar si motivul aparitiei non-profitului („ca Steaua să nu devină proprietatea cuiva„). Dan Dumitrescu a continuat:
”La un moment dat, am plecat de la Steaua în anul 2000. Au început să lipsească sponsorii de la Steaua, nu vreau să merg mai departe și să fac insinuări. A fost inventat Gigi Becali ca principal finanțator, în presă și în discuțiile de televiziune, asta era titulatura, deși nu avea nicio funcție atunci. Împrumuta clubul, iar gir erau contractele jucătorilor. Această rețetă financiară pe care o consider nefericită a condus la ce s-a întâmplat în 2003. Nu am amănuntele afacerii din 2003, dar Steaua a devenit proprietatea cuiva printr-o manevră.”
Cele doua sezoane in care echipa s-a facut de rusine(98-99 si 99-00) au avut urmari neplacute, asa cum era de asteptat. Sponsorii au inceput sa se retraga, sa migreze catre alte echipe. Insa e important sa aflam daca au facut-o pentru ca asa au vrut ei sau pentru ca asta urmarea cineva. Nimeni nu poate nega ca venirea lui Gigi Becali pare chiar si acum, la 17 ani distanta, pregatita din timp.
Asa a trecut Steaua de la o echipa care producea bani, la una care datora bani. Si nici macar nu se imprumuta corect. Steaua primea o suma de bani de la Becali, dar ii dadea in schimb jucatori. Acesti jucatori erau platiti tot de Steaua, iar cota lor continua sa creasca. Sigurul care castiga din aceste intelegeri era proprietarul jucatorilor, adica Becali.
Cum s-a incheiat povestea
Cei mai multi stelisti nu isi amintesc cu placere de sezonul 2001-2002. Acela a fost, poate, cel mai urat sezon din istoria post-decembrista a Stelei. Am terminat pe locul 4, la 10 puncte de primul loc, sub Dinamo, FC National si Rapid. Steaua a avut in acel sezon 10 infrangeri. Este de inteles, astfel, de ce majoritatea stelistilor prefera sa nu-si aduca aminte de acel an.
Totusi, acel loc 4 era atunci cu 8 pozitii mai sus ca primul loc retrogradabil, cu care fanii celor de la FC Fcsb ne scot azi ochii, cand ne spun ca „Daca nu era Becali…”. Asadar Steaua nu se batea, domnilor fecesebisti, la retrogradare. Echipa mergea atunci prost, dar nu chiar asa de prost cum sugerati voi.
Astazi, baietii smecheri ne spun ca, in acele vremuri, Steaua nu avea doar probleme sportive, ci si probleme financiare foarte mari. „Steaua se batea la retrogradare si era in faliment. Daca nu era Becali…” Asa suna toate „explicatiile”. Dar oamenii uita sa spuna ca Steaua mai si dadea jucatori afara, in acele vremuri.
Danciulescu, de exemplu, a fost dat la Dinamo pentru 350 de mii de dolari. Era o suma incredibil de mica pentru un fotbalist care, in 2002, avea doar 26 de ani si care inscria pe banda rulanta. Dar Danciu nu era pe placul conducerii. Era impresariat de verii Becali, care atunci erau dusmani ai cuplului Piturca – Becali. Oricum, banii nu au ajuns la club. In locul lui Danciu nu a fost adus niciun atacant de valoare asemanatoare sau mai mare.
Nu, Steaua nu era atunci in faliment. Non-profitul care administra echipa, adica „AFC Steaua Bucuresti”(nu il confundati cu echipa. Non-profitul putea purta orice nume, nu neaparat acesta), avea datorii imense, din cauza conducerii proaste (sau criminale. Intelegeti cum vreti voi.). Iar aceeasi conducere administra prost si echipa.
A urmat un sezon 2002-2003 plin de scandaluri. A plecat Piturca. A venit Olaroiu. A plecat Olaroiu. A venit Piturca din nou. La sfarsitul anului 2002, Becali batea cu pumnul in masa faimoasei adunari generale in urma careia a luat nastere societatea sa, azi cunoscuta sub numele de SC Fotbal Club Fcsb SA.
Generalii prezenti la adunare au parasit rapid sala. Nu i-a interesat spectacolul oferit de Becali. Acesta a amenintat ca-si ia jucatorii, daca nu se face o societate pe actiuni pe care sa o conduca el. Paunescu s-a suparat. Voia el sa conduca SA-ul. In cele din urma s-a votat. Verii si bodyguarzii lui Becali, care au ajuns cu totii, printr-o minune, membri cu drept de vot in asociatia non-profit, au votat in favoarea lui.
Steaua Bucuresti a inceput sezonul 2002-2003, dar nu l-a mai terminat. La inceputul lui 2003, aceasta a fost inlocuita cu nou infiintata Fotbal Club Fcsb. Becali detinea 51% din actiuni. Participa la acest SA cu o lista de 21 de jucatori(!!!), jucatori pe care i-a primit de la AFC-ul lui Paunescu, pentru toate imprumuturile facute. Non-profitul AFC Steaua Bucuresti avea si el 36% din actiuni, dar inca nu am aflat cu ce a participat la noua societate.
Certificatul de identitate sportiva obtinut de AFC Steaua Bucuresti exista si astazi. Poate fi gasit cu o cautare rapida pe Google. Noua echipa a lui Becali a obtinut un certificat de identitate sportiva nou, eliberat in februarie 2003. S-a inscris in locul Stelei in campionat si, asa cum stim acum, i-a folosit ilegal numele si marca.
Inca nu stim cum a putut FC Fcsb sa preia locul Stelei in prima liga. Tranzactia extrajudiciara prin care a luat fiinta SA-ul lui Becali spune doar ca noua societate „va prelua fara nicio formalitate locul din Divizia A, subrogandu-se in toate drepturile Asociatiei(obtinerea de certificat sportiv, inscrierea la MTS, inlocuirea certificatului sportiv la FRF si LPF, conform legii 69/2000)”. Alte detalii nu sunt incluse. Baietii destepti stiu ca o minciuna trebuie sa fie cat mai simpla.
Societatea lui Becali nu avea voie sa poarte numele si marca Stelei inca din 2003
Procesele castigate de locotenent-colonelul Talpan l-au deposedat pe Becali de numele si marca Steaua in ultimii ani. Insa multi oameni nu inteleg ca Fotbal Club Fcsb nu avea voie sa pretinda ca e Steaua inca din 2003.
Atunci, Becali a si facut o cerere catre clubul sportiv, pentru a primi dreptul de a folosi marca Steaua. A fost refuzat. Dar asta nu l-a oprit sa inscrie ilegal marca, la OSIM. Si aici trebuie amintit si spectacolul de prost gust oferit de Becali si acolitii sai in acele vremuri.
Becali era presedinte al noului SA, cu Teia Sponte ca vicepresedinte. Iar rolurile erau inversate in AFC Steaua Bucuresti, unde Becali era vice iar Sponte era presedinte. Asa si-au batut joc de Steaua si de statul roman, care nu a mai putut sa recupereze o datorie de aproape 12 milioane euro. Din fericire, justitia a facut dreptate, in cele din urma.
Daca nu era Becali
Daca nu era Becali, nimic din cele povestite mai sus nu s-ar fi intamplat. Paunescu ar fi incercat cu siguranta sa puna mana pe club. Insa el nu ar fi avut niciodata curajul sa mearga atat de departe. In cele din urma, s-ar fi retras si ar fi fost inlocuit cu altcineva. Nu avem cum sa stim daca noul presedinte ar fi fost mai bun sau mai rau. Insa stim sigur ca Becali a fost mai rau.
Daca nu era Becali, Steaua nu ar fi disparut in 2003 din fotbalul romanesc. Astazi nu ar mai fi fost nevoita sa reinceapa din liga a patra. Poate ca si statul roman ar fi reusit sa recupereze acea datorie de 12 milioane euro si poate ca si fotbalul romanesc ar fi fost mult mai sanatos azi, daca nu era Becali.
Asa ca, data viitoare cand cineva va cearta, incepand cu „Daca nu era Becali”, povestiti-i cele de mai sus. Spuneti-i si despre procesele pierdute de Becali, de anii de puscarie facuti pentru fraudarea statului si pentru sechestrare de persoane, despre angajatii Avicola Iasi care au ramas pe drumuri, despre firmele pe care le-a bagat in pamant. Din orice unghi am privi, prieteni, aceasta lume ar fi fost mult mai buna daca nu era Becali.
Corect! Din pacate, insa, oierul continua sa faca bani cu numele Steaua, site-urile steaua.ro si steaua.com contin stiri despre fc fcsb, gesepe, fanatik, sport.ro, digi…etc. folosesc in continuare denumirea Steaua cand vine vorba de fecefecesebe, iar clubul nostru continua sa piarda bani de pe urma acestor abuzuri. Ce este de facut pentru a le stopa?
DacA este sau nu este Steaua echipa din liga 1 nu decidem
noi prin articole ridicole ca asta de mai sus, cu interpretări subiective, cu „interviuri” si relatări dintr o singura latură.
Fcsb nu mai detine marca si numele dar este continuatoarea echipei castigatoare cupei campionilor.. daca nu era asa si becali ar fi preluat fraudulos echipa acum am fi vazut fcsb ul in liga 5 sau desfiintat, becali la puscarie impreuna cu cativa din Mapn de la vremea aceea. Asa hai sa ne pregatim de primavara europeana.. restul e GARGARĂ!
Sunt curios daca ai mai fi considerat-o continuatoarea Stelei si daca purta numele asta de la inceput. Cred ca nu. Dar noroc cu coruptia din fotbal.
Pai daca avea palmaresul sigur ca tineam cu ei.. Fcsb oricum inseamna Fotbal Club Steaua Bucuresti. Asa cum CSA inseamna Clubul Sportiv al Armatei. Acum miștouri ca are nume format din consoane si paranteze sau efsiesbi poate face oricine.. asa pot sa zic si eu de voi echipa Câ Sâ A Steaua. Suna frumos? Nu.. dar mișto din asta poate face oricine.
Singurii care pierd sunteti voi care sustineti o echipa clonă si de amatori care striga ca ei sunt câștigătorii CC.. spitalele de nebuni cu schizo erau deja pline…
Eu as avea grija in locul tau. Daca afla judecatorii ca Fcsb inseamna Fotbal Club Steaua Bucuresti, s-ar putea sa amendeze grav de tot echipa ta. Asa zice decizia din ultimul dosar. Fotbal Club Fcsb nu are voie sa foloseasca numele Steaua, Steaua Bucuresti sau orice alte semne care lasa sa se inteleaga ca e Steaua Bucuresti.
E trist, oricum, ca tu te crezi stelist, dar injuri Steaua. Nu stiu cum sa-ti spun, dar echipa care a castigat CCE in 1986 se numea CSA Steaua Bucuresti, „Câ Sâ A Steaua”, ca sa te citez pe tine. Atat de stelist esti tu.
Iar legat de palmares, esti gata sa pui casa la bataie ca are palmaresul? Eu pun pariu oricand ca nu-l are. Nu poti cumpara palmaresul fara marca si nume. Nu are sens.
Si, sa nu uit. Steaua nu e echipa de amatori. E echipa de profesionisti. Chiar a fost scris articol despre asta. Jucatorii Stelei sunt platiti ca sa joace, sa se antreneze. Acele contracte ii fac jucatori profesionisti.
Dar voi mintiti-va in continuare 🙂 E mai bine asa.
Am zis ca pot sa fac si eu misto de numele vostru dar nu fac pt ca asta e la indemana oricui. Daca nu are sens pentru tine inseamna ca nu e asa? Intereseaza pe cineva pana la urma ca nu are sens pt tine?
Liga 4 are fotbal de amatori.. indiferent ca sunt platiti cu cate un carton de oua la meci sau platiti in lei.
Noroc ca au trecut anii de comunism ca erau in stare sa le interzica si Fcsb cum zici tu…
Ai grija tu.. pentru ca tu cand faci misto de Fcsb faci misto de adevarata Steaua si singura castigatoare a CCE. Asa suporter stelist esti tu? Lasi echipa pt ca nu ti place de patron si acoliții lui?
Nu are sens pentru nimeni. Insa observ ca tu vorbesti foarte multe nonsensuri. O echipa profesionista nu isi pierde caracterul profesionist daca retrogradeaza in liga a patra. La fel, o echipa de amatori nu devine profesionista, daca promoveaza in prima liga dar nu ofera contracte de profesionisti jucatorilor sai. Nu competitia decide caracterul echipei.
Si stai linistit, o sa pierdeti si Fcsb. Chiar ieri, daca nu ma insel, a avut loc o infatisare intr-un dosar prin care Talpan cere ca Fcsb sa piarda si numele acesta. Steaua Bucuresti e doar echipa care poarta acest nume. Fotbal Club Fcsb e alta echipa.
NascutStelist, ai spus ca fcsb inseamna Fotbal Club Steaua Bucuresti, dar banuiesc ca stii, totodata, ca la UEFA apare fc fcsb. Deci ar trebui sa fie „fotbal club fotbal club steaua bucuresti”…:)))) Un astfel de nume nu putea fi inventat decat de un oier distrus.
PS Tu realizezi ca exact clubul pe care tu il.consideri Steaua nu are voie sa foloseasca numele STEAUA?!?
@Shtazian, stii, totodata, ca la UEFA apare palmarsul de la infiintare pana in prezent, inclusiv CCE din 1986, in dreptul echipei FCSB. deci, cand minte UEFA si cand spune adevarul?
La UEFA scria si Steaua, pana nu a mai avut FRF cum sa-i apere.
Nascut prost …era mai ok
Talpanistii recurg la insulte cand nu au ce sa mai zica :))
E ciudat cum voi ne faceti pe noi oi cand, de fapt, la oi in liga 4 sunteti voi. Si presimt ca nu promovati anul asta 😅😅
In acte, FCSB este ceva de genul Fotbal Club Sportiv Bucuresti, sau Sporting, ceva asa, deci FCSB nu este Fotbal Club Steaua Bucuresti.
Imi amintesc ca la sfarsitul lui 2016, inceputul lui 2017 pe site-ul UEFA aparea Steaua, FCSB a venit ulterior. N-ai raspuns la intrebare, ai tupeu sa-ti pui casa ca CCE este la Becali ??
Pe site-ul tribunalului vad ca astazi este o intrevedere, presupun ca este vorba despre aceea cu FCSB, deci astazi, nu ieri, pe 07.09.2017.
n-o sa te insult pentru faptul ca iti place Becali, Dinamo, Rapid, whatever, este alegerea ta, sa fii tu sanatos.
la urma urmei, Doamne ajuta la toata lumea.
Întrebarea cu pus casa la bataie am crezut ca e retorică.. astea sunt chestii copilărești ca si gândirea ta de altfel.. dar hai sa ti fac pe plac: da pun casa la bataie ca CCE e la Fcsb.
Sa nu uiti ce ai spus.
– Toti suporterii becalioti sa faca bine sa inteleaga odata pentru totdeauna cum stau lucrurile . Si 20 de ani daca are sau n-are performante , Steaua din Ghencea e numai una si e o alta Echipa decat fcsb mogosoaia . Iar procesele continua . Sa-si vada de clubul lor si atat !
– Sa ne mai lase si sa nu mai bata campii . N-au istorie decat de aprox. 14 ani si asta e situatia . Chiar asta e practic situatia , iar restul datelor se vor reglementa in viitor .
@Suporter Dr. Taberei
Ne vedem de clubul „nostru”. Totusi, vad ca voua, „stelistiilor adevatati”, astia „nascuti, nu inventati” va pasa mai mult de FC Mogosoaia decat de echipa „voastra”.
Ai numarat cate articole sunt despre FC FCSB, Becali, etc, pe site-ul asta si cate despre „Steaua cea adevarata”?!(exceptandu-le cronicile de meci din amicale si cele Liga a 4-a, care continua „traditia glorioasa”).
Si asta pentru ca va roade, va enerveaza, sa vedeti ca FC FCSB SA este de fapt cea careaia ii este atribuit palmaresul.
Pana cand ” restul datelor se vor reglementa in viitor”, asa cum visati voi, ramaneti sustinatori ai unei echipe nou infiintate de Liga a 4-a,in timp ce FC FCSB detine un palmares vechi de 70 de ani si nu de 14, asa cum sperati voi.
Adevarul/ realitatea din momentul asta va doare. Chiar cred ca va doare rau.
:)) Ma amuza cand vad ca, dupa 2 procese pierdute, voi inca ne mai considerati visatori. Ati pierdut toate procesele pe care le-ati avut. Le veti pierde si pe urmatoarele. Aveti proces pentru recuperarea prejudiciului pe care l-ati facut. Aveti si proces pentru schimbarea numelui de acum. Le veti pierde pe amandoua. In locul vostru m-as ruga ca primul proces pierdut sa fie cel cu prejudiciul, ca sa nu fiti nevoiti sa va schimbati din nou numele, in FC Sporting Becali sau FC Oaia. Dar probabil ca si atunci veti avea palmaresul Stelei :)))
Andrei, tu realizezi ca toate sperantele tale se bazeaza pe coruptia din FRF? Zi-mi si mie. Ce se intampla daca Burleanu se supara pe cioban pentru toate atacurile si trimite o noua informare la UEFA?
Suporter dr taberei am citit primele randuri și aproape sa te cred dar pana la final unde ai tras concluzia corecta.. „se vor reglementa in viitor”.. aici m a bufnit râsul. . Amenințările astea ale voastre imi plac:”incepand de nu stiu cand fcsb dispare, mai stati 4 zile ca le ia oficial si palmaresu, fcsb fara grupele EL se desființează,etc” altele mai pământene aveti?
Exact asa ziceti si de cele doua procese pe care le-ati pierdut :)))
Si uite asa ne intoarcem la era Comunista….bravo Romanie, bravo celor din conducere si nu in ultimul rand bravo SUD (mari “mandatari” sunteti, jos palaria!). Dupa ce ca fotbalul e vai de “steaua” lui, (a se observa ironia fina) noi il ducem si mai in groapa de atat…eu zic sa il aduceti si pe Valentin Ceausescu si vechea gasca de “trogloditi” si ati facut „crema perfecta”. Zicea bine cineva ca in sfarsit, fotbalul a ajuns la acelasi nivel ca si societatea romaneasca (EVRIKAA!); nivel mediocru evident, doar nu putea fi altfel, paradoxal e bine…macar asa, poate sa renasca din balegar o “planta” mai misto. (unele s-au uscat ce.i drept…Rapid, FC National, Farul Constanta etc // echipe cu traditie care au avut o moarte dureroasa pentru suporteri).
Ce cacat sa mai zic…unicul simbol din campionatul romanesc care cu chiu cu vai mai supravietuia in mocirla asta numita fotbal, era Steaua, sau cum dreacu s.ar numi mai nou, FCSB.
Stau si ma intreb…ce cacat e in capul ultrasilor? chiar sunteti atat de prosti (si mai ales atat de creduli si naivi) incat sa credeti balivernele celor din armata?? aveti 14 ani sa va duca cu zaharelu in asa hal? :))) auzi si tu…Armata isi face echipa de fotbal…un film cu prosti ce sa mai… #noapteamintii…cel putin Talpan ala pare mega schizofrenic (are fel si fel de fantezii cu brandul Steaua; maine poimaine o sa interzica si steaua din brazii de Craciun :)))
Iar cei din galerie…parca ati fi la pubertate (aaa ce marfa! ne-a facut echipa noua! URAA!!!)….chiar credeti ca mai pot sa faca o echipa la nivel de pro?? sau sa o gestioneze la nivelul de Divizia B in materie de management?? BAAA..voi sunteti pe bune???? cacat..suntem in 2017!! WAKE UP!!! Fotbalul e cu totul la alt nivel (comparativ cu celelalte sporturi)…nici nu mai vorbesc de regulile impuse de UEFA deoarece s-a discutat mult pe acest subiect.
Fotbalul nu se compara cu baschetul, inotul, scrima, gimnastica. Vorbim totusi de o discrepanta majora in materie de sponsorizari si target / studii de piata / branding stuff. (cine poate avea un mega reach decat fotbalul? // cine dreacu se uita la inot de exemplu? // de fapt CATI s-ar uita la inot?).
Fotbalul modern se rezuma la bani, atat de simplu e (cine nu vede asta ori e prea ignorant, ori nu are niciun habar asupra unui business sau cum functioneaza acesta din urma)…cine mai e atat de tampit astfel incat sa mai investeasca in fotbal?? si mai ales intr.un campionat la limita subzistentei? Macar ciobanu’ (cum le place celor din majoritate sa il defineasca pe alde’ gigi) a investit in echipa…sa nu credeti ca ii tin partea! Absolut deloc…in primul rand ca omu e prea incuiat si prea narcisist (marile minusuri le are fix pe imaginea brandului… nu are nicio treaba pe marketing si nici echipa din spatele acestui departament nu are vreo treaba) darrr totusi, a incercat sa o mentina intr.o zona cat de cat vizibila chiar si in Europa.
In loc sa evoluam ca pana la urma totul evolueaza (chiar si in fotbal) noi ne intoarcem la lucrurile din odinioara (si in toata fantezia asta penibila apar vechile imagini cu momentele de glorie si traim aceeasi caseta la infinit…parca am fi niste batrani senili cu pensia mica care ii este dor de vremurile din trecut).
Suntem in 2017 fratilor…mai bine visam frumos la viitor, decat sa traim un trecut care e apus demult (trecutul niciodata nu te ajuta in evolutie..tocmai ca chestia asta te tine pe loc si asta se reflecta direct in societatea in care traim).
aia e…poate vor veni si vremuri mai bune! Peace! Hai Steaua! Care ar fi ea!
@Steaua Libera
DA! Indiferent de numele societatii comerciale, palmaresul il va avea echipa care a continuat activitatea activitatea sectiei de fotbal desprinsa in anul 1998.
O sa vezi probabil pe site-ul UEFA „FC OAIA celebrate winning the European Cup in 1986”. Suna ciudat, dar ipotetic e posibil.
Ce notificare sa trimita la UEFA? Legat de ce?
Sa afirme ca de fapt neavand marca nu poti avea si palmaresul?! Sau ce?
Sau sa le zica alora ca „s-a infiintat acum o echipa la noi in tara, joaca prin liga a 4-a, dar ei detin palmaresul din ’47”?HAHAHAHAHAHA!
Si asa rade daracu toata lumea de noi. Clubul Armatei Romane are „new army team” „in Romania’s fourth division.”
Si nu cred ca e doar asa, o informatie de umplutura. Nu. Iau dracu in deradere o situatie unica in lumea civilizata in anul 2017. Echipa Armatei. Hilar.
„the stadium and the trainings grounds have the regim of a military objectives :)”…unde dracu in lumea asta mai e posibil asa ceva?!
Pana si astia considera, fara exceptie, ca deciziile instantei nu au legatura cu palmaresul, ci doar cu dreptul de folosire a numelui/brandului STEAUA
„The 1986 European Cup winners have been illegally using the name which rightfully belongs to an army side, the court ruled.”
„Former European Cup winners Steaua to rename club”
Am inteles. Nu au primit nici astia notificarile lui Talpan(hei, hei!) sau nu sunt bine informati.
Poate nu. Dar vad situatia exact asa cum e ea acum de fapt. „Former European Cup winners Steaua” a fost fortata de o decizie a instantei sa isi schimbe numele(si sa nu mai foloseasca brand-ul).
ATAT!
In fine, astea sunt detalii.
Palmares la CSA?! Numai in creierasele voastre si ale conducatorilor vostri iubiti.
Pai palmaresul e deja la noi 🙂 L-am prezentat. :))) Sau crezi ca, daca te ascunzi tu ca sa nu-l vezi, nu exista? :)))
@Dundee .
:)) Scuze. Nu citisem comentariul tau.
Am mai facut si eu niste adaugiri legata de situatia asta penibila 🙂
Ce ma mai amuza pe mine: pe toate site urile si paginile de facebook ale prea maritilor ultrasi vad poze cu diverse coregrafii, de la deplasari, poze cu jucători considerati mari stelisti… toate astea sunt fix din perioada 2003-2014 …fix toti, jucatori, antrenori (ne kkm pe noi ca lacatus mare antrenor dar nici nu a antrenat steaua dupa mintea voastra.. este o poza cu el cand saluta galeria si are sacou in piept cu „FCSB”)
Pe mine ma amuza cel mai mult pozele cu coregrafiile facute de Fcsbisti, adica aia cu Doar dinam0. V-a iesit super!
Bai Dundee,l-ai cunoscut pe Valentin? Taci dracu din gura,ca fara’ trogloditul ‘ala nu te mai laudai cu Cupa Campionilor.
@NascutStelist
Nu au ce sa puna altceva, oricum va veni scuza celebra ca „nu stiam”, „ne-au pacalit”, bla bla.
Noi sa fim sanatosi…
NascutStelist,
Gresesti ! Nu poti sa compari acronimul ,,CSA” cu numele ,,Fcsb” Asta pt ca ultimul nu este un acronim. Echivalentul ,,CSA” din numele echipei lui Becali este ,,FC”. Stelistii tin cu ,,CSA Steaua Bucuresti”, iar fâçâsâbiștii tin cu ,,FC Fcsb”. Tu nici macar nu cunosti numele echipei cu care tii ! :))
Mai exact si mai explicit articol decat asta nu exista in toata presa noastra! dar oricum fcsb-istii n-au „balls” sa recunoasca asta…De fapt ei sunt cei care au creierele spalate de dictatorul analfabet! Nu-i nimic…maxim un an de zile se vor mai bucura de fcsb-ul lor… Au cazut ele imperii si mari dictatori ai lumii au fost linsati/credeti ca un cioban care se crede un soi de dumnezeu,nu va plati pentru cele facute???
,,FC Fcsb” nu inseamna ,,Steaua Bucuresti” ! Nicaieri, si categoric nici in acte, la nume. Sau va resemnati cu ideea ca echipa voastra are un nume cretin, de balbaiti ? E ca si cum in fotbalul european, Messi ar juca la FC FC Barcelona :))
@ remember
asa asa „cenzureaza-ma”….nu mai are omu’ voie sa isi dea cu parerea :)))
ce pot sa ii zic…mii de felicitari…din toata poliloghia mea te-ai legat fix de Ceausescu JR. nu e de mirare ca suntem la acelasi nivel….tot comunisti am ramas.
Dante7 acronim sau nu, eu identific steaua cu continuatoarea stelei care a castigat CCE.. este echipa din liga 1..
Mai bine zi mi tu primul 11 al clonei tale. Cunosti 3 nucatori pe posturile lor macar??
*jucatori
SteauaLibera aveți idee daca cei de la CSA au început demersurile pt a notifica FRF si/sau UEFA de faptul ca CSA Steaua este echipa Înființata in 1947, cu tot palmaresul de atunci? Nu de alta, dar asa era vorba, altfel nu putem apărea la UEFA, ca suntem acea echipa si apare tot fcsb.
Nu stim ce se intampla acolo. Sursele noastre ne-au spus ca Petrea are notificarea pe birou. De ce nu o trimite, asta nu stim. Poate e din cauza tuturor vizitelor pe care le-a primit de la argaseala in lunile trecute. Ideea e ca treaba asta poate fi doar amanata. Mai devreme sau mai tarziu va fi trimisa notificarea.
Realizezi ca n-ai dreptate si vii apoi cu argumente de copii mici :)) ,,X e Steaua pt ca asa zic eu si pt ca are jucatori mai cunoscuti decat Y” Felictari, m-ai impresionat maxim :)) Daca vrei, iti spun si cat a costat biletul (moca), de unde l-am luat (interiorul complexului Steaua), cati km am parcurs ca sa vin la meciul cu Venus (mai multi decat poti tu numara) si unde am stat (in spatele portii).
PS: Iancu (portar), Predescu (extrema), Zamfirescu (extrema)
Tu stii macar de la Steaua (atentie, Steaua ! Nu FC Fcsb), ,,stelistule” ?
macar 1*
vad ca a ajuns sa fie la moda trimiterea astea de notificari…zici ca isi dau toti emoticoane intre ei pe whatsApp :))))
parca si vad un scenariu cu Armata Romana si UEFA.
–
Armata: draga fa UEFA, noi armata, ne-am facut echipa de fotbal..dar ce crezi? noi suntem aia care au castigat in 86 cupa! ne mai tii minte?
UEFA: aaa, aha… misto…asa si?
Armata: pai vezi tu, mai exista o echipa care nu e defapt Steaua, ci FCSB (noi am castigat brandul, le-am luat si numele*, noi suntem aia autentici!!! invingatorii absoluti!! //) (*foame de bani)
UEFA: C****E mi se rupe fix P**A…nu ma intereseaza cacaturile voastre juridice, astia de joaca acum ne-au zis ca isi schimba numele, le-am dat si niste banuti acum ceva timp, pentru calificare nu de alta, e simplu, it’s a business my friend, pe mine ma intereseaza doar atat…BANII!!! i need money bro! Acum, ia zi sincer, cati bani ai pa’ tine??
Armata: pai eu sunt sincer, transparent, nu fur de la stat, (*semnul crucii)…150.000 de euro am.
UEFA: HAHAHAHAAHAH, BAAA… cu banii aia nu vopsesti nici gazonul de pe Bernabeu…āaa, ia mai zi odata cu cine ai jucat in 86?? aaa stai ca am aici arhiva, John’ adu pozele alea…aha, cu Barcelona, pai ma baieti, voi stiti cati bani au flacaii astia?? cu banii aia mi-ar fi si rusine sa ies pe strada.
Armata: da stim, dar doar de atat dispunem….din pacate. asta e boss! atat ni s-a permis! csf n-ai csf! dar noi suntem Steaua!!! aia originala!!
UEFA: ba saracilor, in locul vostru nici nu ma mai oboseam sa trimit nimic, pana si raspunsul meu e contra-cost, sunteti nebuni?? hai mergeti la alta masa! ma doare in CUR de problema voastra.
PS. de banii aia poate va fac tuturor abonament la finala din 2018! macar asa vedeti si voi cum e feelingul!
Armata: o sa vedeti voi fraierilor, o sa facem contestatie!
UEFA: nu auzi ma sa pleci? hai, dai cu praf de mers!
Spre deplina lamurire, cred ca se impun cateva precizari de natura organizatorica si legislativa. CSA-ul este un club sportiv multi-disciplinar ce apartine si este finantat de catre Ministerul Apararii, cu un buget anual fix, la care se adauga anumite venituri obtinute din sponsorizari de la companii private si altele din venituri proprii. Sponsorizarile vizeaza reclama (de ex imprimarea denumirii firmelor pe echipamentul de joc si pe banerele afisate in sali si pe stadioane la competitii), iar veniturile proprii se obtin din inchirieri de baze sportive, comercializarea de tricouri sau materiale promotionale si din vanzari de bilete. CSA-ul are prin lege statutul de club sportiv amator sau semiprofesionist; are angajati militari sau civili (directori sportivi, sefi de sectii, antrenori, preparatori fizici, maseori, etc). Sportivii de la toate sectiile clubului sunt LEGITIMATI la CSA, NU ANGAJATI salariati cu contract; ei sunt platiti in limita fondurilor enumerate mai sus sub forma de indemnizatii sau prime, nu au carte de munca la CSA. Asa functioneaza toate sectiile CSA-ului si asa va functiona si echipa de fotbal in ligile inferioare cu statut de amator (din Liga a V-a pana in Liga a III-a inclusiv). Incepand cu Liga a II-a, CSA-ul trebuie sa obtina LICENTA de CLUB PROFESIONIST, altfel nu poate fi inscrisa in competitie. Licenta asta presupune in primul rand sa faca dovada ca echipa de fotbal este administrata de o societate de tip SA sau SRL si in al doilea rand sa inregistreze la FRF CONTRACTELE de munca ale jucatorilor din lot. CSA-l nu poate face asta pentru ca nu-i permite legea; nu exista in organigrama MAPN postul sau functia de „jucator de fotbal”, deci nu poate inscrie pe statele de plata asemenea salariati. Desigur, ii poate angaja pe fotbalisti pe post de militari in diferite functii cu grade de sergent sau de subofiter, insa grila de salarizare in acest caz nu depaseste pretentiile banesti ale niciunui fotbalist decent din Liga a III-a, deci nu putem vorbi nici de valoare si nici de performanta pe plan national sau international. Mai mult, ca membra a NATO, MAPN-ul nu cred ca are voie sa angajeze in structurile sale cetateni africani, brazilieni, argentinieni, sarbi, ucrainieni sau rusi. Deci singura cale a CSA-ului de a ajunge sa evolueze in fotbalul profesionist este sa privatizeze echipa, adica s-o dea in administrarea unei societati private (ceea ce Comandantul Petrea afirma ca nu se va intampla niciodata). Chiar si in cazul asta, societatea care va prelua echipa va fi obligata sa cotizeze anual catre bugetul statului 3,7 mil de euro, indiferent daca va avea profit sau nu, pentru ca asta este suma oficiala si obligatorie pentru oricine doreste sa foloseasca marca Steaua (aici nu e loc de intors pentru ca devine caz de puscarie). Mai mult, taxa asta este doar o franciza (CHIRIE), societatea respectiva neavand niciun drept de proprietate asupra marcii si nici beneficiul asupra palmaresului realizat si asupra trofeelor castigate. Cu scuzele de rigoare, eu nu cred ca exista in lumea asta un patron atat de *** incat sa se inhame pe banii lui la o asemenea teapa, indiferent cat de bogat ar fi el! Ceea ce viseaza dl. comandant Petrea este o utopie, ca sa ma exprim cat de cat elegant. Nu exista (si nu cred ca va exista vreodata) cadru legislativ la ora actuala in Romania care sa permita sa se intample ceea ce afirma acesta. Din pacate, toate „victoriile” obtinute de Talpan in acest razboi a condamnat la disparitie definitiva si dramatica a brandului Steaua: echipa care a continuat traditia Stelei si i-a consolidat performantele si renumele nu mai are voie sa sa numeasca Steaua; echipa pe care o va infiinta CSA-ul nu are voie conform legilor sa depaseasca statutul de amator; o incercare de a o trece la profesionism este ingradita de suma aberanta pe care a impus-o Talpan pentru chiria anuala pe marca; un eventual investitor ar trebui sa plateasca sume uriase fara sa detina in proprietae absolut nimic. Este un cerc vicios in care „desteptii” aia de la MAPN s-au bagat singuri, fara sa-i oblige nimeni! PS: Daca maine cineva de la MAI ar demara acelasi fel de demers pentru actuala FC Dinamo, rezultatul final ar fi identic; sunt stelist de zeci de ani, insa sper ca macar aia au mai mult cap si dispun de mai multa ratiune ca sa se abtina de la a cauta „cai verzi pe pereti”!
Steaua e deja club profesionist 🙂 Dar voi continuati sa va mintiti. Cu reguli inventate si presupuneri sigur o sa castigati si procesele urmatoare. Cum le-ati castigate pe cele cu marca si numele :)))
@ Neagu
jos palaria my friend…dar cine sa ii convinga pe baietii astia. nimeni. 😉 // vorbim la anu.
Dante7, Steaua Libera ce raspuns ii dati lui Neagu???
– Steaua joaca maine pe stadionul Olimpic din Berceni . Asta conteaza acum .
Urez jucatorilor din Ghencea o victorie frumoasa ! Discutiile cu becaliotii si purtarea lor de grija denota disperarea acelora ca vor avea parte de noi surprize in viitor . Desigur ca au inca destule de pierdut . Evidenta e una singura . Steaua e in Ghencea si are suporterii ei si e singura indreptatita sa poarte denumirea ei din totdeauna . Fecesebistilor , vedeti de clubul si echipa voastra ! Adio cetateni , chiar ca sunteti grei de cap ! Nu mai bateti campii pe SteauaLibera !
Suporter drumu taberei.. mai sunt cateva echipe care poarta numele de steaua in romania.. aia care a castigat CCE e una singura insa si nu mai poarta numele de Steaua din păcate. Succes maine!😅😅
A dat @Suporter Dr. Taberei ·, un răspuns pe măsură, acum așteptăm și Steaua Liberă cu clasicul „fcsb nu e Steaua” sau „Nu are rost să răspuns unor gigisti spălați pe creier”.
NascutStelist
Esti liber sa citesti comentariile mele de la articolele mai vechi. Chiar n-am nici timpul si nici dispozitia sa citesc comentariile tuturor userilor. Ba mai mult, sa ma repet. E pierdere de timp.
coruptor, SL a tot raspuns. Poate nu la articolul asta, poate nu la userul x sau y, dar a facut-o in trecut (a fost destul de rabdator inclusiv cu mn). Cred ca ti s-ar lua si tie sa tot repeti aceleasi lucruri la infinit.
– Tudorel Stoica un sincer La Multi Ani . Ai primit un cartonas galben nemeritat in
partida din semifinale cand i-am spulberat pe Anderlecht cu 3-0 in Ghencea !
Eram in tribune si peluze noi toti cei care iubeam Steaua si ne-am intristat cu
totii caci nu puteai sa joci in finala in care erai poate primul indreptatit sa evoluez
cu succes si fruntea sus la Sevilla ! Super Jucator !
– Ce an senzational in acel sezon cand am fost pe stadion la toate partidele de
acasa din sezonul C.C.E. si ce echipa si ce jucatori aveam odinioara !
Gloriosului nostru Capitan , Viata Lunga si sper sa-l revedem si prin Ghencea .
As fi curios sa vad cati v ati inscris sa donati 300lei anual pt csa.. dante7 si restul ati donat? Cati pe langa voi au mai donat? Stiti macar unde se duc si ce se intampla cu banii??😂😂😂
Se duc la generali, ca sa-i poata fura echipa lui Becali 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=nWM32MM9kMI
„Chiar si in cazul asta, societatea care va prelua echipa va fi obligata sa cotizeze anual catre bugetul statului 3,7 mil de euro, indiferent daca va avea profit sau nu, pentru ca asta este suma oficiala si obligatorie pentru oricine doreste sa foloseasca marca Steaua (aici nu e loc de intors pentru ca devine caz de puscarie)”
Doua intrebari Neagu:
1) De unde rezulta aceasta obligativitate de a plati 3.7 mil/an?
2) Daca nu se plateste, de ce devine „caz de puscarie”?
Stii ce nu am inteles eu? De ce cred oile ca e jignire daca zic ca Talpan e seful nostru. E o mandrie sa ai un sef ca ala, un profesionist cu succes in tot ceea ce a facut. Talpan ar fi platit cu mii de euro daca ar fi lucrat la privat.
Shtazian. Intreaba l pe seful tau, Talpan
– A fost trimis in Afganistan ca sa i se inchida gura si sa nu se mai intoarca
vreodata , de catre cei din minister , si s-a intors decorat de americani .
Probabil e singurul ofiter roman care merita sa fie felicitat , pentru efortul
sau de a salva clubul nostru de tot ce tine de coruptia si influenta politica
nefasta a ministeriabililor de la Armata si coruptilor ei inca in functii .
http://www.steaualibera.com/2016/12/04/cine-este-locotenent-colonelul-florin-talpan/
– Din pacate un membru din Tineretului Korp , Calin Iulian , a decedat azi….
Sincere Condoleante Grupului si Familiei acestuia.
Dumnezeu sa-l odihneasca.
ULTRASII NU MOR NICIODATA!!
MORT E ACELA DE CARE NIMENI NU ISI AMINTESTE,
NOI TE VOM PASTRA MEREU VIU !!!
DUMNEZEU SA TE ODIHNEASCA IN PACE !!!
„Dar va veni si clipa ca eu nu voi mai fi
Cand rosu si albastru pe cer se vor uni
Iar eu, echipa mea, de sus te voi privi
Caci chiar si dupa moarte nu te voi parasi!”
Odihneste-te in pace, Iulian
Drum bun către o lume mai bună!
R.I.P.
NascutProst, vezi ca nu te-a bagat nimeni in seama.
E o mandrie sa l ai sef pe Talpan
Talpan a salvat fotbalul romanesc si echipa Steaua Bucuresti… bai.. pe bune.. mai usor cu din astea ca nici conducatorul suprem nu e asa iubit.
O sa va iasa tot talpanul pe nas, gatbsi urechi cand va veti da seama ce prostie a facut, ca a adus Steaua voastra intr un punct mort de unde nimeni nu o mai scoate.. a ajuns in mediocru, dotbalulnostru e vai de el la liga 1 si la nivel de națională iar voi sunteti in liga 4 de amatori.. LIGA 4!!.. petreceti vreo 3-4 ani in liga 4 si o sa va lămuriți cu talpan al vostru si cu generalii de carton.
Auzi la ala cica a fost trimis in Afganistan ca sa scape de el 😂😂😂.. sigur l a trimis in prima linie si i a dat si o arma in bratele alea subțirele. Auzi cica decorat de americani… cand spui asa ma faci sa cred ca a participat la lichidarea lui Bin Laden. Hai ca m am saturat de generali facuti peste noapte care n au tras in viata lor cu arma si stau si mănânca rente si pensii grase in stil comunist.
Ai cosmaruri cu Talpan, asa-i?
Shtazian citeste comunicatul de presa
http://www.csasteaua.ro/comunicat-de-presa-11/
Neagu, intr-adevar am citit si, din punctul meu de vedere, daca acea suma chiar trebuie platita reprezinta un impediment major. E imposibil sa gasesti pe cineva care sa-ti plateasca 3.7 mil/an fie ca face performanta, fie ca nu. Hai sa zicem ca daca ai avea certitudinea participarii in cupele europene, nu ar fi un obstacol de netrecut. Dar aceasta certitudine nu exista!
Ma mai gandesc la o varianta, dar nu stiu daca e acceptata UEFA si niciu nu stiu daca e viabila: cumva clubul sportiv sa se asocieze cu un SA/SRL care sa fie majoritar, iar cei 3.7 mil + stadionul si bazele de antrenament sa reprezinte contributia CSA, in timp ce SA/SRL sa vin cu bugetul echipei + adiacentele. Repet, nu stiu daca ar fi legala o astfel de varianta.
Steaua libera eu nu am cosmaruri cu talpan pt ca nu l visez dar tu ai vise umede cu el vad. ..
Dati i lui shtazian premiul Nobel pt ca gasit soluția asocierii cu un privat.
Un geniu Talpan asta.. a pus suma de 3.7 milioane euro pe an obligatorie pr orice privat.. bravo ma..aveti viitor !!
Pardon… 3.7 milioane euro/an fara tva adica 4.4 milioane.. vai de capul lui Talpan si al celor care ol preaslavesc.. Bravo talpan ai dus Steaua pe culmile performantei.. nu numai ca ai bagat o in sicriu dar i ai batut si vreo 6 cuie sa fii sigur ca nu mai iese de acolo.
E o plăcere sa vezi cat de bine inteleg oile economia.
Talpan este consilier juridic, el nu este factor decizional! El activeaza ca un avocat si nu a facut decat ceea ce scria in fisa postului: sa apere interesele Clubului Sportiv al Armatei in relatia cu terti. Adica si-a facut treaba. Acum nu e bine nici daca iti faci treaba, in calitate de functionar al statului?!? Daca nu-si facea treaba ziceati „alt functionar incompetent”. Si, pana la urma, oricat de bine s-ar fi pregatit, Inalta Curte a decis ca fc fcsb a comis o neregula, nu Talpan. De asemenea, nu Talpan a facut evaluarea de 3.7 mil/an.
Totusi, trebuie sa se gaseasca o solutie. Din ce am inteles eu, abia din liga 2 se pune problema SA/SRL. Pana atunci mai sunt cel putin 2 ani, daca nu mai mult, tinand cont ca Rapidul are buget mai mare, are sponsor o cunoscuta casa de pariuri, i se televizeaza meciurile si are jucatori cu experienta in liga 1.
Nimeni n-a spus ca va fi usor, dar prefer sa urmez aceasta echipa si sa o sprijin cum pot eu deoarece are palmaresul Stelei, se numeste Steaua, joaca pe Ghencea, nu este suspectata de nereguli si, mai ales, nu este condusa de un oier infect.
Un club departamental cum este CSA Steaua isi intretine sectiile sportive strict din fondurile cumulate: cele alocate de la buget, cele atrase prin sponsorizari si cele pe care le produce singur. Sunt insa mai multe planuri: copiii si juniorii legitimati nu primesc niciun ban; astia beneficiaza doar de echipament si de baza de antrenament, de cantonamente si de deplasari pentru competitii, eventual de asistenta medicala, de medicatie si de masa gratuita pe timpul cantonamentelor sau a competitiilor. Seniorii legitimati la CSA primesc in plus si niste sume de bani lunare drept indemnizatii sau prime care le sunt platite in urma unor CONVENTII incheiate intre parti pe durata determinata. Legea permite astfel de plati si beneficiarul este obligat sa le declare la fisc si sa-si plateasca singur impozitele si taxele aferente, ca oricare alt PFA. Insa nu exista contract de munca, pentru ca CSA-ul nu poate angaja asa ceva, nu-i da voie legea. D-aia nu poate obtine licenta de club profesionist la fotbal, pentru ca nu poate incheia contracte de munca cu jucatorii. Desigur, sunt jucatori americani la baschet si multi straini in echipa de handbal ce evoluaza la CSA pe bani multi; dar astia tot CONVENTII au semnat, nu contracte de munca, ceea ce la fotbal NU se accepta! Sunt sportivi legitimati la CSA medaliati olimpici, campioni mondiali si continentali si castiga bine, dar NU sunt angajati acolo, tot pe CONVENTII sunt platiti! Totusi, CSA are un buget total de 10 mil de euro pe an, poate sustine fara probleme sportivi de top din banii astia, insa pentru fotbalul profesionist, ca sa obtii licenta de club profesionist asta nu conteaza: trebuie sa faci dovada ca echipa de fotbal este administrata in regim de SA sau SRL si ca ai incheiate CONTRATE DE MUNCA cu toti jucatorii lotului. Asa ceva CSA-ul nu va avea niciodata pentru ca nu-i da voie legea! PS: Orice companie din lume poate sponsoriza oricare echipa de fotbal profesionist; aici nu sunt restrictii. De ex arabii sponsorizeaza la greu echipele de top din Spania sau Anglia; Emiratele Arabe Unite, Qatar sau Arabia Saudita sunt prezente de marca in fotbalul european (vezi Emirates) si n-au nicio legatura cu NATO.
Sa le spui fotbalistilor care au contacte cu Steaua ca clubul nu-i poate angaja.
– Neagule , ce tot te paste grija de clubul nostru de cateva zile-ncoace ? Vezi de treaba ta la mogosoaia ! Ca prea ne porti de grija ! Nu-i treaba ta ce face Steaua ca nu faci parte din structurile clubului nostru ca sa-ti dai cu parerea . Posteaza dom’le la echipa d-tale din mogosoaia cat vrei , si lasa Armata in pace . Ca nu ti-a cerut nimeni parerea ! Nu esti de-al nostru , si nu ne mai ‘incuraja’ . Pleaca la echipa ta si bate campii cat vrei si pe-acolo !
– ADIO !
Cand le spui berbecilor astora ca echipa lor n are nicio sansa, niciun viitor incep cu „ia du te ma la scara ta si lasa ne”. Băieței, voi n aveti nici palmares nici echipa.. aveti amatori care joaca sub sigla si numele steaua. Cu numele de steaua mai sunt cateva echipe prin nu stiu ce ligi obscure de pe la noi.. doar ca aia nu au nesimtirea sa zica ca ei au si palmares. Deci nu inseamna nimic. V am mai zis eu.. spitalele de nebuni sunt pline deja.. nu mai strigati si voi in gura mare ca ati castigat CCE ca va leagă astia si va duc la balamuc.
NascutProst………..TraitOaie……….MortAnonim
Bai, baietica, raspunde simplu la urmatoarea intrebare: trofeul CCE, unde se afla fizic?
acei jucatori care au jucat pt fcsb sunt considerati de noi TOT jucatori ai STELEI pentru ca si ei la randul lor au fost mintiti ca si noi ca este STEAUA… daika nu ii vom renega niciodata pt ca au venit pt STEAUA… chiar daca unii mai mult sau mai putin dar au venit pt STEAUA nestiind ca insa defapt nu ESTE. am fost printre oamenii care nu am crezut pana in momentul cand chiar a pierdut in instanta . copiii mei acasa au fulare cu SYEAUA nu cu FCSB. deci voi merge unde este STEAUA. noi cantam pentru culori nu pt conducatori. culorile sunt in liga a4a , gloriile la fel, spiritul la fel. acolo imi voi duce si copii am 53 de ani, ambii pusti ai mei vor fi in liga a 4a alaturi de echipa care se numeste STEAUA BUCURESTI. e clar ca echipa din liga 1 nu se mai numeste Steaua nu are nici o emblema cu Steaua , nici macar culorile rosu si albastru nu sunt ala nu e rosu albastru, emblema stim cu totii ce e ca e fisa lu Simpson Lisa.
@Shtazian
Av. de Concha Espina, 1, 28036 Madrid, Spain .Acolo e trofeul.
Daca te referi la copia trofeului din 86, el este probabil in Ghencea. CSA are tot dreptul sa il detina fizic. Sub conducerea lor s-a realizat acea performanta.
Care e relevanta?
Eu credeam ca replica trofeului e acasa la Shtazian cand a intrebat asa plin de incredere..
Are o mare relevanta: voi, oile oierului, va laudati cu CCE in palmares, dar el e in Ghencea…Oare cum vine asta?!? E la voi in palmares, dar e la Steaua care joaca in liga 4. Nu stiu cum sa va mai explic, oilor, si incerc cu exemple dintr-astea mai simple. Ca daca incep iar cu Decizia Inaltei Curti, cu faptul ca dintre toate echipele care se numesc „Steaua”, doar una singura NU are voie sa foloseasca numele Steaua: fc fcsb ostrovit marketing in oierit S.A.
Unde bai „schimbatorule” e palmaresul?
In ce decizie a ICCJ se face macar referire la palmares? Vad ca esti bezmetic rau. Nu-i de mirare! Nu tot tu ziceau ma dupa decizia ICCJ ca tu sustii echipa ciobanului cu sau fara marca? Nu tu ziceai ma, terchea berchea, ca decizia ICCJ nu face referire la palmares?
Ba, si aveai dreptate, spalatule pe creier.
Conteaza sa fie recunoscut de forurile fotbalistice interne si internationale, nu de voi in scara blocului sau de aia in cazarmi la CSA.
In partea unde scrie ca fcsb foloseste fara niciun drept pe siteul sau PALMARESUL Stelei. Eu nu stiu de ce te stresezi. O sa ne fie recunoscut si palmaresul. Am castigat toate disputele cu voi. O vom castiga si asta. Dar, pustiule, sa nu vii atunci la „CSA”. Bine?
Oi fi zis, nu zic nu, dar intre timp am citit si m-am desteptat! Mi-am dat seama ca am gresit. Ba, saracule (ala de castigi cat 11 jucatori de la Steaua), tu intelegi ca CCE e in Ghencea si voi ziceti ca o aveti in palmares?!? PALMARESUL NU TREBUIE SA SE JUDECE PENTRU CA A FOST INTOTDEAUNA LA STEAUA! Intelegi, bai saracule, intelegi?!? De ce sa ma judec pentru ceva care a fost INTOTDEAUNA AL MEU?!?
Pai tu stii de ce i s-a interzis doar fc fcsb sa foloseasca numele Steaua?!? Dintre toate echipele cu numele Steaua?!? Tocmai pentru ca se dadea castigatoarea CCE!
Si mai du-te-n plm de sarac si scrie si pe alte site-uri ca ni s-a luat de tine! Vad ca-ti place pe Steaua Libera… Eu cand ti-am zis ca esti postac, oaie behaita de-a ciobanului, nu m-ai crezut! Iti da bani sa intri zilnic pe aici, sa te prostituezi, tarfulita mica…
Numai eu astept sa ne dea ala casa ca a pierdut palmaresu? :)))))))))